Staňte sa jedným z tých, ktorých nápady spravia médiá odolnejšími a dôveryhodnejšími! Podeľte sa o svoje návrhy a pripojte sa k tímu, ktorý bude generovať nápady, ako posunúť médiá vpred. Prihláste sa do „Mediastorm“ do 12. septembra a buďte pripravení uplatniť svoje schopnosti, vedomosti a byť svedkami toho, ako vaše nápady rastú a prinášajú spoločenskú zmenu.
Byť súčasťou publika médií a tým, kto aktívne formuje ich obsah, je možné už teraz. V dobe, kedy médiá čelia klesajúcej dôvere a denne pribúdajú nové dezinformácie rôzneho druhu, redakcie sa začínajú otvárať viac verejnosti a oslavovať ju. Otázkou je, ako túto prax šíriť a motivovať ostatných, aby ju aj využívali.
Ak máte zaujímavé nápady, ako zmeniť mediálne prostredie okolo seba k lepšiemu, máte teraz skvelú príležitosť stať sa zdrojom inšpirácie a členom líderského tímu, ktorý posunie médiá vpred. Zúčastnite sa participatívneho a kreatívneho vzdelávacieho procesu, ktorý pomôže nastaviť kľúčové prvky pripravovaného projektu a premeniť vaše nápady na skutočnosť.
Neváhajte a prihláste sa už teraz na workshop strategického plánovania „Mediastorm“, na ktorom spolu s medzinárodnými odborníkmi a s inými zainteresovanými ľuďmi vytvoríte pracovný plán pre sériu medzinárodných a lokálnych podujatí zameraných na angažovanú žurnalistiku/médiá v 5 krajínách.
Každý partner projektu môže vybrať iba 8 ľudí, ktorí budú dostanú túto jedinečnú príležitosť! Odborníci z oblasti žurnalistiky, tvorby médií, komunikácie a aktívneho občianstva posúdia prihlášky, aby vybrali tých, ktorí prejavia najväčšiu motiváciu a potenciál pre pozitívnu zmenu, ktorú náš rozdelený svet potrebuje, a spravia médiá otvorenejšími.
Workshop bude rozdelený do 5 rôznych skupín. Pozrite si nižšie uvedené kategórie a rozhodnite sa, ktorá najviac vyhovuje vaším schopnostiam, talentu a očakávaniam:
- Budovanie dôvery s publikom/občanmi
- Plánovanie podujatí a aktivít na budovanie kapacít
- Interná a externá komunikácia
- Zavedenie angažovanej žurnalistiky do praxe
- Štúdia „Angažovaná žurnalistika: osvedčené postupy, funkcie”
Popis každej zo skupín nájdete TU.
Uzávierka prihlášok je 12. septembra.
Ak ste:
- Akademik, ktorý sa zaujíma o vzťahy s médiami a publikom, publikovali ste vedecké články, robili prieskumy a výskumy o vzťahoch médií s publikom, budete môcť zdieľať vaše výsledky a poznatky a využiť ich na pozitívnu zmenu.
- Expert na dizajnové myslenie (design thinking) alebo vytváranie nových IT nástrojov, mediálnych inovácií alebo aplikácií, budete mať skvelú príležitosť otestovať inovácie, oživiť ich alebo dokonca znovu objaviť.
- Profesionálny novinár, mediálny tvorca alebo tvorca obsahu, ktorí má nápady alebo hľadá odpovede na to, ako sa spojiť s publikom, budete mať skvelú príležitosť posilniť svoju kariéru a portfólio budovaním medzinárodných kontaktov.
- Študent žurnalistiky alebo iných odborov súvisiacich s médiami, ktorý ešte nemal príležitosť preukázať svoj talent a kreativitu pred svetom, budete môcť získať skúsenosti v oblasti tvorby zodpovednej a angažovanej žurnalistiky.
- Špecialista na komunikáciu, inzerent alebo iný kreatívec, ktorý má motiváciu posilniť žurnalistiku na celom svete tým, že pomôžete mediálnym profesionálom spojiť sa s ich publikom prostredníctvom širokej škály médií vrátane tlače, vysielania, či online a sociálnych médií. Stanete sa inšpiráciou pre pozitívnu zmenu, ktorú náš rozdelený svet potrebuje.
- Tvorca kampaní, ktorý túži prispieť k pozitívnej zmene a vyskúšať nové veci, budete môcť urobiť niečo väčšie tým, že vytvoríte nápadité a efektívne kampaňové stratégie.
- Aktivista, ktorý má záujem o presadzovanie verejných záujmov, pomôžete rozvíjať nápady na zapojenie komunity do rozhodovacích procesov.
- Skúsený tréner alebo facilitátor, budete pracovať s veľkými medzinárodnými skupinami a viesť ich od strategického plánovania až po implementáciu a hmatateľné výsledky.
Viac o projekte:
Cieľom „Media for Citizens Story Lab“ je vytvoriť a udržiavať sieť napomáhajúcu občianskej a angažovanej žurnalistike v Európe. Moderná žurnalistika, najmä spravodajský sektor, v súčasnosti čelí bezprecedentným výzvam. Je konfrontovaná s dezinformáciami, skreslením obsahu a znevažovaním zo strany politikov, najmä tých populistických. Výsledkom je, že dôvera verejnosti v žurnalistiku klesá. Existujú však dobré príklady novín, médií a iných organizácií, ktoré investujú do budovania dobrých vzťahov s publikom. Aj vy sa môžete stať tým, kto ide v tomto smere príkladom.
Cesta k dosiahnutiu tohto cieľa bude prebiehať v rôznych krajinách Európy: v Litve, na Slovensku, v Belgicku, Francúzsku, Čiernej Hore a Rakúsku. Buďte pripravení cestovať a získať jedinečné zážitky, na ktoré nikdy nezabudnete.
Partneri projektu:
- Media4Change, Litva
- Európsky Dialóg, Slovensko
- ICNM, Rakúsko
- StampMedia, Belgicko
- Cafébabel, Francúzsko
- Mladiinfo Čierna Hora
Podrobnosti:
Termín aktivity: 29. september – 2. október 2022
Miesto: Antalipte, Litva
Počet účastníkov: 51 (8 účastníkov za každého projektového partnera)
Náklady: Zabezpečíme vám ubytovanie, stravu a preplatíme cestovné do maximálnej výšky 220 EUR.
Ak sa chcete prihlásiť, vyberte si prosím iba jednu zo skupín, ktorej členom by ste chceli byť, a vyplňte prihlášku do 12. septembra 2022. Prihlášku nájdete TU.
Výzva je adresovaná všetkým krajinám EÚ, Čiernej Hore, Srbsku a Macedónsku, Albánsku, Bosne a Hercegovine, Kosovu.
Ak máte akékoľvek otázky, neváhajte nás kontaktovať na e-mailovej adrese martin@europskydialog.eu.
Táto pozvánka je súčasťou projektu „Media for Citizens Story Lab“ financovaného z programu „Európa pre občanov“.